Kostenplaatsen aanmaken

Applicatie: CashflowPro Online

Introductie

In deze instructie leest u hoe u kostenplaatsen in CashflowPro Online kunt definiëren en een grootboekrekening als kostenplaatsrekening kunt kenmerken.

Kostenplaatsen definiëren

Voordat er gebruik gemaakt kan worden van kostenplaatsen, is het noodzakelijk dat de omschrijvingen van de kostenplaatsen die u wilt gebruiken in het programma gedefinieerd worden. De kostenplaatsen kunt u aanmaken via het scherm:
Beheer – Tabelomschrijvingen – 013 Kostenplaats

Om een kostenplaats te definiëren zet u een vinkje voor de bovenste niet ingestelde regel en klikt u op de knop Wijzigen. Geef vervolgens de omschrijving in van de kostenplaats en klik op OK om de kostenplaats toe te voegen.

Herhaal deze stappen om alle gewenste kostenplaatsen in uw administratie te definiëren.

Een kostenplaats is in uw administratie actief wanneer deze is aangevinkt. Wilt u bepaalde kostenplaatsen (tijdelijk) uitschakelen, dan kunt u het vinkje voor de kostenplaats uitzetten.

Grootboekrekeningen kenmerken

Als de kostenplaatsen in uw administratie zijn aangemaakt, kunt u in uw rekeningschema aangeven welke grootboekrekening als kostenplaatsrekening gekenmerkt moet worden.

Uw rekeningschema kunt u benaderen via het scherm:
Beheer – Rekeningschema

Selecteer de grootboekrekening die u als kostenplaatsrekening wilt kenmerken en zet een vinkje bij Kostenplaatsrekening.

Klik vervolgens op Opslaan om de wijziging in uw rekeningschema op te slaan.

Wanneer er een boeking plaatsvindt op de als kostenplaats gekenmerkte grootboekrekening, zal CashflowPro Online vragen om de juiste kostenplaats te selecteren. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de lijst die u heeft gedefinieerd in het configuratiescherm.

Gerelateerde artikelen