Applicatie: CashflowPro voor Windows
Introductie
Vanuit CashflowPro is het mogelijk om facturen en overige documenten per e-mail te versturen naar uw relaties. In deze instructie leest u hoe de e-mailmodule ingesteld kan worden.
Voorwaarden
Voor het gebruik van de e-mailmodule dient u te beschikken over de SMTP-gegevens en inloggegevens die horen bij het e-mailadres van waaruit u de e-mailberichten wilt versturen. Zijn deze gegevens niet bij u bekend, neem dan contact op met uw IT-specialist.
Om facturen per e-mail te versturen dient er een factuurlay-out beschikbaar te zijn die geschikt is om per e-mail te versturen. Dit kan zowel een interne factuurlay-out zijn, als een factuurlay-out op basis van een Word-document.
E-mailserver instellen
De gegevens van de e-mailserver kunt u instellen via het scherm:
Beheer – Configuratie en beheer – Bedrijf configuratie – E-mail
Het onderstaande scherm wordt geopend.

Klik op de knop Wijzigen om de e-mailserver gegevens in te stellen.
Het onderstaande scherm wordt geopend.

Op het tabblad Server instellingen geeft u bij de velden E-mail server en Poort de servergegevens in van uw SMTP-server. Dit zijn de gegevens van uw uitgaande mailserver.
Maakt uw SMTP-server gebruik van een SSL verbinding, dan kunt u dit instellen door een vinkje te plaatsen.
Voer de gebruikersnaam en het wachtwoord die horen bij het e-mailadres wat u wilt gebruiken om de e-mailberichten te versturen.
Op het tabblad Authenticatie selecteert u de van toepassing zijnde authenticatie.