E-mail instellen bij relaties (KBC00027)

Applicatie: CashflowPro voor Windows

Introductie

Wilt u documenten per e-mail verzenden aan uw relaties, dan dient bij de relaties een e-mailadres bekend te zijn en kan er per relatie ingesteld worden dat er documenten per e-mail verzonden worden.

In deze instructie leest u hoe u uw relaties kunt instellen voor het ontvangen van e-mail.

Relatiegegevens bijwerken

Om in te stellen dat u documenten naar een betreffende relatie per e-mail wilt versturen opent u het scherm:
Relaties – Relatiegegevens

Het onderstaande scherm wordt geopend.

Zoekt u hier de relatie op waarbij u wilt instellen dat documenten per e-mail worden verzonden.

Om e-mailberichten naar een relatie te kunnen versturen, is het noodzakelijk dat er een contactpersoon is geregistreerd.

Is er nog geen contactpersoon geregistreerd, klik dan op de knop Toevoegen om een nieuwe contactpersoon aan te maken.

Het onderstaande scherm wordt geopend.

Voor het versturen van e-mailberichten naar deze relatie is het belangrijk dat in ieder geval de volgende gegevens worden ingevoerd:

  • Een contactnaam in het veld Achternaam (hier mag ook bijvoorbeeld Administratie staan als er geen naam bekend is)
  • Een e-mailadres

Zijn deze gegevens ingevuld, zet dan een vinkje voor Gebruik dit e-mailadres om documenten aan te verzenden.

Klik op OK en vervolgens in het relatiebeheer op Opslaan om de gegevens op te slaan.

De relatie is nu ingesteld om documenten per e-mail te ontvangen.

Gerelateerde artikelen