Met Scipio Online kunt u op eenvoudige wijze leden registreren en gegevens beheren. Starten met Scipio Online is simpel. We helpen u even op weg!
Inloggen
Inloggen doet u online via www.scipio-online.nl.
Hier voert u uw gebruikersnaam, wachtwoord en sleutel in.
Het startscherm
Na inloggen verschijnt het startscherm (dashboard) van Scipio Online. Dit scherm bestaat uit de volgende onderdelen:
- De header (terug naar beginscherm, accountinformatie en uitloggen)
- De menubalk
- Pictogrammen menu en zoekbalk
De header
De bovenste (blauwe) balk blijft altijd in beeld. Dat is handig want via deze balk kunt u altijd terug naar het beginscherm of uitloggen.
Logo
Links boven in Scipio Online staat een logo. Dit kan het logo van uw eigen organisatie zijn, of het logo van Scipio Online. Wanneer u op dit logo klikt komt u altijd weer terug in het startscherm.
Gegevens gebruiker
In de bovenste balk ziet u in welke omgeving (account) en met welk gebruikersaccount u bent ingelogd.
Afmelden
Via de knop Afmelden kunt u uitloggen. Wanneer u Scipio Online langer dan 30 minuten niet actief gebruikt wordt u automatisch uitgelogd.
De menubalk
Via de menubalk kunt u alle onderdelen in Scipio Online raadplegen. De menuopties kunnen afwijken per account afhankelijk van de afgenomen licenties en ingestelde bevoegdheden.
Beheer
Via de optie Beheer kunt u de instellingen van uw administratie bepalen en heeft u toegang tot het documentenbeheer van uw teams.
Instellingen
Via de menu optie Instellingen bepaalt u de instellingen en voorkeuren binnen uw administratie. Deze zijn van invloed op de weergave van schermen, het gebruik van velden en de uitkomst van zoekopdrachten.
Mijn teams
Via Mijn teams krijgt u een overzicht van de teams waar u toe behoort. Per team kunt u hier het documentenbeheer raadplegen.
Werkset
De Werkset is als het ware de gereedschapskist van Scipio Online. Hier vindt u tools die invloed hebben op de data in uw administratie. De opties uit de Werkset zult u waarschijnlijk minder vaak nodig hebben. Omdat de tools uit de werkset invloed hebben op de datagegevens is het belangrijk om hier zorgvuldig mee om te gaan.
Ledenadministratie
Via de optie Ledenadminstratie kunt u overzichten raadplegen, zoeken naar leden in uw administratie, selecties maken, leden muteren en kerkbladgegevens raadplegen. Sommige opties kunt u ook via de pictogrammen in het startscherm raadplegen.
Fondsadministratie
Via de optie Fondsadministratie kunt u diverse overzichten raadplegen. Deze overzichten geven u informatie over de bijdragen binnen uw organisatie. Andere opties via dit menu zijn het openen van persoonskaarten in het Bijdragebeheer, uitvoeren van Incasso opdrachten en het Inlezen van elektronische dagafschriften (bankmutaties). Deze opties zijn ook beschikbaar via de pictogrammen op het startscherm.