Installatie CashflowPro (KBC00001)

Applicatie: CashflowPro voor Windows

Introductie

In deze instructie leest u hoe u CashflowPro kunt installeren op uw computer.

Deze instructie kunt u gebruiken wanneer u een nieuwe gebruiker bent van CashflowPro, of wanneer u gebruik wilt maken van CashflowPro op een nieuwe computer.

Voor het installeren van CashflowPro op een tweede computer heeft u een tweede licentie nodig. U kunt hiervoor contact met ons opnemen via sales@hagru.nl.

Installatie instructie

Installatie van het programma op de (nieuwe) computer

Voor de installatie van CashflowPro op uw computer heeft u de meest recente installatie set nodig. Deze kunt u downloaden via onze website.

Installatiebestand downloaden

https://www.hagru.nl/updates/downloads/

Heeft u het bestand gedownload, voer deze dan uit om de installatie te starten en volg de stappen in het setupprogramma.

Is de installatie voltooid, dan verschijnt er een snelkoppeling naar CashflowPro op uw bureaublad.

Instellen gebruikersnaam en wachtwoord

Start CashflowPro op via de snelkoppeling op uw bureaublad.

Het programma zal eenmalig vragen om een gebruikersnaam en een wachtwoord in te stellen. Bij het starten van CashflowPro zal het programma u vragen in te loggen met deze gegevens.

Vraagt het programma niet om een nieuwe inloggegevens, dan is het programma eerder op de computer geïnstalleerd. U kunt inloggen met de eerder ingestelde inloggegevens.

Activatie van het programma met uw productcode

Na het instellen van de inloginformatie, zal het programma vragen om een productsleutel.

U kunt hier de bij u bekende productsleutel invoeren.

De productsleutel wordt bij aanschaf eenmalig door ons verstrekt. Mocht u niet meer beschikken over de productsleutel, dan kunnen we op uw verzoek een nieuwe productsleutel aanmaken. Voor het aanmaken van een nieuwe productsleutel worden kosten in rekening gebracht.

Indien het programma niet vraagt om een productsleutel, start het programma dan op en open de demo administratie. De productsleutel kunt u nu ingeven door in de rechter bovenhoek te klikken op het CashflowPro logo en vervolgens te kiezen voor Productregistratie.

Na het ingeven van de productsleutel, zal het programma zichzelf afsluiten. De productcode wordt op dat moment geplaatst.

Foutieve productsleutel

Mocht het programma de melding geven dat de ingevoerde productsleutel niet correct is, dan is er een onjuiste code ingegeven.

Controleer of alle regels correct, inclusief eventuele spaties, zijn overgenomen.
Denk hierbij ook om hoofdletters, kleine letters, punten, komma’s, O (Otto) of 0 (nul), spaties aan het einde van een woord, etc.

De bedrijfsnaam, de plaatsnaam en de volledige code dienen exact overgenomen te worden.

Overnemen van eventueel reeds bestaande administraties

Wordt het programma geïnstalleerd op een andere computer, omdat de administratie wordt overgenomen, dan kunnen de back-up bestanden van de administratie(s) en de boekjaren overgezet worden naar de nieuwe computer.

Back-up bestanden aanmaken
Maak op de oude computer een back-up bestand aan van alle boekjaren die u wilt overzetten. Doe dit voor alle benodigde administraties.

Een back-up bestand maakt u aan door het boekjaar te openen en te kiezen voor Beheer - Veiligstellen bestanden.

De aangemaakte back-up bestanden kunt u met bijvoorbeeld een USB-stick overzetten naar de nieuwe computer.

Administratie(s) en boekjaren aanmaken
Maak op de nieuwe computer via het scherm Selecteer administratie en boekjaar een nieuwe administratie aan door te klikken op de knop Administratie toevoegen.

Voeg binnen deze administratie de boekjaren toe die u wilt overzetten naar de nieuwe computer. Een boekjaar kunt u toevoegen door nogmaals op de knop Administratie toevoegen te klikken. Geef hetzelfde administratienummer in en vervolgens het nieuwe boekjaar.

Voeg alle over te zetten administraties en boekjaren op deze manier toe aan de nieuwe installatie van CashflowPro.

Voorbeeld:
Heeft u op de oude computer Administratienummer 50 met de boekjaren 2016, 2017 en 2018 staan, dan maakt u op de nieuwe computer 1 administratie aan met 3 boekjaren: 2016, 2017 en 2018.

Back-up bestanden inlezen
Zijn alle benodigde back-up bestanden beschikbaar en zijn alle boekjaren op de nieuwe computer aangemaakt, dan kunnen de back-up bestanden worden ingelezen.

Een back-up bestand kunt u terugplaatsen door een boekjaar te openen en te kiezen voor Beheer - Terugplaatsen bestanden.

Let op: Lees het back-up bestand in wat correspondeert met het gekozen boekjaar.

Na het terugplaatsen van een back-up bestand zal het programma een melding geven dat de gegevens van de administratie te oud zijn voor de versie van het programma. Klik in deze melding op OK om het programma te sluiten.

Uw back-up bestand is op dit moment al wel geplaatst, maar kan niet geopend worden in verband met een versie verschil tussen uw back-up bestand en de versie van het programma.

Nadat CashflowPro is afgesloten, kunt u het programma opnieuw opstarten. Open het volgende boekjaar en plaats hier het corresponderende back-up bestand in terug. Herhaal indien nodig deze stappen totdat alle boekjaren zijn ingelezen.

Zijn alle boekjaren ingelezen, dan kan de meest recente update van CashflowPro worden geïnstalleerd.

Update installeren

Heeft u alle administraties geplaatst, dan installeert u als laatste stap de meest recente update van CashflowPro. Hiermee worden de administraties en het programma bijgewerkt naar de laatste versie.

De link van de update wordt jaarlijks gecommuniceerd via de jaarnota van CashflowPro. Via deze link vindt u tevens meer informatie over het installeren van de update.

Gerelateerde artikelen