Herinnering aanmaken en versturen (KBC00010)

Applicatie: CashflowPro voor Windows

Introductie

Met CashflowPro kunt u eenvoudig herinneringen gaan versturen naar uw relaties. Dit kan zowel per post als per e-mail.

Voorwaarden

Voordat u herinneringen kunt gaan versturen dient er een openstaand saldo te zijn bij een afnemer / debiteur.

Voor het versturen van e-mailberichten dient u te beschikken over deze functionaliteit en er moet een e-mailsjabloon voor herinneringen zijn aangemaakt.

Wilt u gebruik maken van de opmaak van Microsoft Word documenten met gebruik van samenvoegvelden dan dient u deze documenten te plaatsen in de map Herinneringen van het programma.

Herinneringen aanmaken

Om herinneringen aan te maken gaat u in het menu naar: Relaties – Overzichten – Herinneren.

Maak hier uw selectie op grond waarvan u de herinneringen wilt opvragen en klik op Uitvoeren. De facturen die in aanmerking komen om te gaan herinneren verschijnen op uw beeldscherm. Hier kunt u vervolgens de facturen welke u wilt gaan herinneren aanvinken.

Is uw selectie compleet en zijn alle te herinneren facturen aangevinkt, dan kunt u er nu voor kiezen om de herinneringen samen te voegen met Microsoft Word of af te drukken via een standaard herinneringsbrief.

Tips & Trucs

Via het menu ‘Relatiegegevens – Overzichten – Openstaande posten’ kunt u in het tabblad Ouderdomslijst’ ook facturen voor herinnering aanvinken en daarna doorzetten via de knop ‘Herinnering’

E-mailsjabloon aanmaken

Via het menu ‘Beheer – Configuratie en Beheer kunt u gaan naar Bedrijf – Configuratie – Selecteer daar E-mail. Hier kunt u uw e-mailinstellingen en e-mailsjablonen beheren. Voor herinneringen selecteert u ‘Sjabloon voor herinneringen’.

Meer informatie over het versturen van e-mailberichten vanuit CashflowPro kunt u vinden via de volgende link: https://www.hagru.nl/helpdesk/software/e-mail-instellen/

Gerelateerde artikelen